Houd jij van sporten? Veel mensen zijn actief bezig met genoeg of veel sporten. Het is ook heel gezond om te zorgen dat je genoeg beweging krijgt en dat je lichaam fit is. Niet alleen je fysieke toestand gaat erop vooruit, maar ook je mentale gesteldheid. Door te sporten maak je allerlei stofjes aan die je een goed gevoel geven. Maar natuurlijk is het ook fijn om bij het sporten doelen te stellen. Zodat je ergens naartoe kan werken en trots kan zijn als je iets hebt bereikt. En voor sommige mensen werkt het dan om supplementen te nemen die bevorderlijk zijn voor het sporten. Bijvoorbeeld een van de pre workouts van house of nutrition. Ongeacht je fitnessdoelen, je hebt sowieso voldoende eiwitten nodig. Een van de meest populaire eiwitsupplementen is het whey protein. 

Wat het is

Het whey protein is een eiwit dat vrijkomt bij de productie van kaas. Het bevat weinig lactose en dat maakt het makkelijk verteerbaar voor je lichaam. Wat whey nou zo belangrijk maakt voor je spieropbouw is dat het een aantal aminozuren bevat die het lichaam niet zelf aanmaakt. Wil je dus meer spiermassa kweken, dan kan het whey eiwit je daar goed bij helpen. 

Wat het doet

Ten eerste: in het algemeen zijn eiwitten nodig om het lichaam te helpen herstellen en om nieuwe cellen aan te maken. Elke cel die we hebben bevat eiwitten. Eiwitten zijn de bouwstenen van ons lichaam. Whey heeft een hoge biologische waarde. Een biologische waarde geeft hier aan hoe efficiënt een eiwit wordt opgenomen door het lichaam om spierweefsel op te bouwen. Whey scoort hoger dan een kippenei en wordt daarmee zeer goed opgenomen door het lichaam. Het voordeel van het nemen van het whey eiwit is dat het de spiergroei ondersteunt en ook helpt herstellen na een training. Ook helpt het de spierafbraak vertragen als je ouder wordt. En daarnaast zorgt het ook nog eens voor een vol gevoel, wat handig is tijdens het afvallen. 

Smaken

Als je nu denkt: ja, dit wil ik, dan kan je ook nog eens kiezen uit verschillende smaken. Van nature heeft why een redelijk neutrale, maar herkenbare smaak. Het is echter te verkrijgen in een heel assortiment aan smaken. Bijvoorbeeld vanille, aardbei of banaan. Wat jij lekker vindt is ongetwijfeld te krijgen. Je kan het nog aanlengen met bijvoorbeeld melk, om te zorgen dat je voldoende calorieën binnenkrijgt. Dat gaat natuurlijk niet op als je wil droogtrainen, maar het is dan ook geen vereiste. Er zijn talloze opties. Als je meer informatie wil, maak dan een afspraak met een professional. 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *